умови ефективної адаптації студентів у внз

умови ефективної адаптації студентів у внз


Работа по теме: Подоляк Л Психологія вищої школи. Глава: 2.4. Адаптація студента до навчання у вищій школі, її види та умови ефективності. ВУЗ: КГПУ. Особливості дидактичної адаптації студентів-першокурсників у ВНЗ є предметом психологічного дослідження українських науковців за останні роки. Так, за результатами дослідження Л.В. Литвинової, більше половини студентів-першокурсників можна вважати дезадаптованими. 63. Негативні хвилювання, розчарування і неуспішність у навчанні з тих предметів, заради яких здійснено вступ до ВНЗ, відчуваються такими студентами дуже гостро. Це супроводжується розгубленістю, роздратуванням, пригніченістю або агресивністю.


При реформуванні вищої школи в Україні метою постає забезпечення для саморозвитку і самореалізації психолого-педагогічних умов, які необхідні в майбутній професійній діяльності. Вступ до ВНЗ і початок навчання є, безумовно, подією очікуванною та приємною для кожного абітурієнта. Але перше навчальне півріччя є не аби яким стресом і випробовуванням. Справа в тім, що поринаючи у студентське життя молоді люди стикаються з таким явищем, як адаптація. Це своєрідний інкубаційний період, який проходять усі, навіть люди з дуже пластичною психікою і ті, що гарно пристосовуються в нових обставинах.


Теоретичні аспекти адаптації студентів 1-го курсу до навчання у ВНЗ. Т. Б. Буяльська, к. філос. н., проф.; М. Д. Прищак, к. пед. н., доц. Питанню адаптації студентів до умов навчання у ВНЗ в сучасній психологічній літературі приділяється значна увага. Зокрема, це наукові пошуки Т.Алексєєвої, Ю.Бохонкової, Н.Герасимової, В.Демченка, О.Кузнєцової, Л.Литвинової, В.Скрипник, І.Соколової та ін. Педагогічні аспекти адаптації студентів розглядаються в працях С.Гури, В.Сорочинської, В.Штифурак та ін. Та все ж аналіз педагогічної літератури засвідчує недостатність уваги науковців саме до проблеми розро.


Труднощі адаптації студентів на початкових етапах навчання у коледжі обумовленні низкою особливостей. У ВНЗ система навчання характеризується великим обсягом матеріалу, самостійністю і відповідальністю студентів. Особливості переходу із середньої школи до ВНЗ пов'язані не тільки з перебудовою провідного типу діяльності, але і з входженням особистості в новий колектив. Вступ до коледжу є переломною подією вжитті молодих людей. Виділяють декілька факторів, які лежать в основі типових труднощів, що відчувають студенти молодших курсів у період адаптації


Адаптація - результат (і процес) взаємодії індивіда і навколишнього середовища, який приводить до оптимального його пристосування до життя і діяльності. Адаптація компенсує недостатність звичної поведінки в нових умовах. Через неї забезпечується можливість прискорення ефективного функціонування особистості в незвичайних обставинах. Якщо адаптація не настає, виникають додаткові труднощі у спілкуванні, в опануванні предмета діяльності, аж до порушення її регулювання. Адаптація пов'язана зі зміною соціальної ситуації розвитку студента. 1 тип - студент, який легко адаптується до нових умов, швидко виробляє стратегію своєї поведінки, легко входить у колектив; поведінка емоційно стійка, неконфліктна.


Адаптація студентів-першокурсників в умовах нового середовища, в умовах нової системи освіти у вищих навчальних закладах не завжди проходить успішно. Дослідження процесу адаптації першокурсників в умовах ВНЗ дозволяють виділити наступні головні труднощі: переживання, пов’язані з перехідним періодом: від шкільного до дорослого життя; невизначеність мотивації вибору професії; недостатня психологічна підготовка до самостійного життя, необхідності приймати рішення, брати на себе відповідальність за власні дії та вчинки; невміння здійснювати психологічну саморегуляцію поведінки і діяльності, що під.


Програма адаптації студентів-першокурсників. Рекомендована тематика курсових робіт. Рекомендована тематика дипломних робіт. - нові умови діяльності студента у ВНЗ – це якісно інша система співвідношення відповідальності і залежності, де на перший план виступає необхідність самостійної регуляції своєї поведінки; - пошук оптимального режиму праці і відпочинку в нових умовах; - налагодження побуту і самообслуговування, особливо при переході до життя у гуртожитку


Соціально - педагогічна адаптація – це засвоєння молодою людиною норм студентського життя, включення в систему міжособових стосунків групи. Адаптацію студентів вузу слід розглядати як комплексну проблему, виді- ляючи в ній різні окремі рівні і ланки, кожна з яких має специ- фічні механізми, зумовлені рів- нем розвитку студента, гру- пи і колективу.


Аналіз процесу адаптації студентів-першокурсників до навчання у ВНЗ В статті розглядаються питання адаптації студентів-першокурсників до умов навчання у ВНЗ. Визначено рівні адаптації та фактори, що впливають на процес адаптації студентів першого курсу. Ключові слова: адаптація, система неперервної підготовки, рівні адаптації, фактори адаптації. Постановка проблеми в загальному вигляді…


Реферат аспіранта НПУ ім.Драгоманова. Автор: Поштарук Тетяна Анатоліївна. Актуальність. Навчання у вищому закладі освіти для сучасної мо¬лодої людини * один з найважливіших періодів її життєдіяльності, особистісного зростання та становлення як фахівця з вищою освітою. Пошук шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов та нової діяльності є нагальною проблемою для кожного, хто переступив поріг ВНЗ. Нині, згідно з Болонською конвенцією, здійснюється перехід на новітні моделі навчання, істотно.


Название: Особливості проходження адаптації студентів груп нового набору до умов навчання у ВНЗ І-ІІ рівні Раздел: Рефераты по психологии Тип: статья Добавлен 16:28:15 07 мая 2011 Похожие работы Просмотров: 107 Комментариев: 10 Оценило: 2 человек Средний балл: 5 Оценка: неизвестно Скачать. Особливості проходження адаптації. Студентів груп нового набору. До умов навчання у ВНЗ і-іі рівнів акредитації. Ірина Купа, практичний психолог. Автотранспортного технікуму НГУ.


процес адаптації майбутніх фахівців до умов вищого навчального готовленості студентів до виконання професійних завдань, ово-. закладу є важливим етапом професійної підготовки. Виділення невирішених раніше частин загальної пробле-. ми, котрим присвячується означена стаття. Незважаючи на. лодіння знаннями та навичками; критерій суспільної адаптації, що висвітлює адаптацію студентів до вищого навчального закладу як соціального інституту, розуміння студентами ролі суспільної. значну кількість наукових праць щодо проблем адаптації особис- діяльності, ставлення до громадського життя, рівень соціальн.


Адаптація студентів до навчання у вищому навчальному закладі безсумнівно є важливим компонентом навчальної діяльності. Також процес адаптації супроводжується звиканням до нових умов, новим соціальним статусом, іншим ритмом навчання, здобуттям вмінь і навичок, досвіду, формуванням особистісних якостей.[1;5]. Багато авторів вивчали проблему адаптації студентів до навчання у ВНЗ, зокрема Н. А. Буняк, І. А Добрянський , Л. П. Жулик, О. Д. Гречишкіна, В. В. Заморуєва, Л. В. Зданевич, Т. М. Кармадонова, Н. В. Любченко, Т. А Каткова, М. О. Макаренко, Т. Л. Свистун, О. О. Ахмедова, Е. О. Глазков, С. М. Кондратюк, Н. І Мучинська, Л. О. Мороз, Н. М. Перепічна, О. В. Прудська, В. Ю. Стрелцова та ін.


З одного боку – це адаптація студента до навчального закладу, а з іншого - адаптація навчального закладу до студента. Студенти – першокурсники легше проходять період адаптації якщо відчувають інтерес навчального закладу до них. Цей інтерес розглядається в проведенні різноманітних позааудиторних заходів, а саме: - урочистий прохід під аркою з вишитих рушників та вручення залікової книжки і студентського квитка на святі «Перше вересня»; - знайомство із адміністрацією коледжу, відділеннями; проведенні «Вечора знайомств » в студентських групах та гуртожитках; - участь у фестивалі першокурсників «Ш.


2. Діагностика адаптації до навчального процесу у студентів вищих навчальних закладів. 2.1. Програма емпіричного дослідження адаптації студентів до навчального процесу. 2.2. Аналіз результатів емпіричного аналізу проявів соціальної дезадаптації. Висновки до другого розділу. з’ясувати причини та фактори дезадаптаційної поведінки студентів до умов навчання у вищому навчальному закладі; провести діагностику адаптації до навчального процесу студентів вищих навчальних закладів; розробити і апробувати програму подолання дезадаптації студентів-першокурсників за допомогою тренінгових форм корекції.


У статті розглянуті деякі аспекти адаптації особи в цілому і іноземного студента зокрема при навчанні у іноземному вузі. Наведені типи адаптації іноземних студентів та виокремленні завдання, які постають перед ними. Формування толерантних установок в умовах навчального закладу, організація своєчасної та достатньої допомоги їм формує позитивну налаштованість до життя та навчання у нашій країні.


Безумовно, перед іноземним студентом відкриваються нові та несподівані умови, до яких він має з часом призвичаїтися, адаптуватися. У зв’язку із зазначеним великого значення набувають проблеми адаптації іноземних студентів до навчання у ВНЗ (М. Іванова, Н. Титкова, А. Корміліцин, О. Орехова, А. Суригін, С. Шестопалова, В. Петров, В. Ракачев, Я. Ракачева та ін.), пошуку ефективних технологій навчання (А. Алексюк, В. Беспалько, О. Вербицький, Л. Давидов, А.Трещев, О. Коваленко, Є.Машбиць, О. Пєхота, С. Сисоєва, Г. Селевко). , зокрема тих, що сприяють успішній адаптації іноземних студентів (Р. Аль.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

долчет женщены на вертиле

тест бетонщика с ответами

последнее короткое письмо малена край читать онлайн