сутність методики навчального діалогу

сутність методики навчального діалогу


Предмет дослідження — методика формування в молодших школярів умінь і навичок будувати висловлювання в навчальних діалогах. Мета: проаналізувати підходи до визначення суті та змісту поняття «діалог», «діалогічна єдність» у сучасній педагогічній науці; розробити конспекти уроків у формі діалогічної взаємодії та рольової гри; продемонструвати можливі форми і види комунікативних вправ, що сприяють розвитку діалогічного мовлення. Діалог – це форма спілкування, яка переважає в повсякденному житті, професійній діяльності людини.


РОЗДІЛ 2. Методика навчання діалогічного мовлення молодших 95 дошкільників …. 2.1. Особливості діалогічного мовлення дітей молодшого дошкільного 95 віку …. Діалог – генетично вихідна й найбільш розвинена форма безпосереднього спілкування, яка своїм корінням сходить до усно-розмовної сфери. Тому в різних словниках, енциклопедіях і довідниках часто діалог визначається як розмова, бесіда двох або декількох співрозмовників [9], [41], [201], [253], [258], [259], [261]. Специфіка навчального діалогу визначається цілями, умовами й обставинами взаємодії.


Навчальний діалог – специфічний процес засвоєння вже здобутих людством знань та досвіду у формі мови через взаємодію суб’єктів навчальної діяльності і створення спільного пізнавального поля. Відомий вчений В.Біблер вважає процес мислення синтезом діалогового спілкування й розумової діяльності. Вихідними положеннями діалогічного підходу вважають: – ставлення до дитини як до суб’єкта життя, здатного до культурного саморозвитку і самовизначення . Використовуючи методику навчального діалогу, урок літератури можна зробити цікавим і захоплюючим, але як бути із сучасним школярем, для якого життя без комп’ютера уже неможливе? Вихід один – зробити комп’ютер активним помічником учителя.


Діалог – складна форма соціальної взаємодії. Участь у діалозі потребує складних умінь: – власно мовленнєві уміння (вступати у спілкування, підтримувати і завершувати спілкування; говорити виразно і в нормальному темпі, користуватися інтонацією діалогу) . Під час діалогу відбувається найбільш повний розвиток самостійного мовлення дітей. Діти шукають відповіді на поставлені питання, вирішують пізнавальні завдання. Враховуючи досвід і уявлення дітей, визначають пізнавальні, навчальні та виховні завдання, словник для уточнення та активізації. Систематизувати знання у бесіді можливо за умови чіткого, послідовного розташування матеріалу, тобто при правильному його структурування.


У чому ж сутність методики навчального діалогу? Які її складові? Яка роль учителя на уроці навчального діалогу? Щоб відповісти на ці запитання, розглянемо відправні точки зазначеної методики. Перша. Найголовніше, чого має домагатись вчитель – прочитання учнями тексту твору, що вивчається. Починаючи з 9 класу, учні стають у позицію діалогу епох. Це діалоги єднання й розмежування, що характеризують формування світосприйняття людини від античності до епохи постмодернізму. Четверта.


Суттєвою характеристикою навчального діалогу в тому сенсі, в якому його розуміє згаданий автор, є виявлення учасниками діалогу іншої, "не моєї" логічності іншого бачення, розуміння і знання. Сутність цієї ситуації визначається спроможністю людини уявити себе як таку, що визначається двома взаємовикючними самовизначеннями [6]. Спираючись на філософські надбання Б.Спінози, Л.Фейербаха, М.Кузанського, а також ідеї Л.С.Виготського щодо взаємообертання внутрішнього і зовнішнього мовлення, В.С.Біблер розробив логіку і психологію парадоксу.


Крім цього, діалог є підґрунтям діалогового навчання, діалогічного підходу до організації навчальної роботи в пізнанні і спілкуванні взагалі. Наразі гуманізація змісту навчання, зокрема в системі «вчитель-учень», ставить перед дослідниками завдання пошуку нових підходів до вибору навчального та методичного матеріалу й організації самого процесу навчання. Ідея діалогового навчання і її втілення в практику в середніх та вищих освітніх закладах є результатом роботи багатьох науковців (В. Біблер, В. Литовський, В. Ямпольський, Є. Пасов, М. Соломадін, С. Курганов). На думку вчених, діалог є основою творчого мислення і виступає як важливий, навіть необхідний, елемент сучасної освіти.


Урок-діалог у системі інтерактивного навчання. 1. 1 УДК 371.334 Дика Н.М. - кандидат педагогічних наук; доцент кафедри теорії та методики навчання української мови КМПУ ім. Б.Д. Грінченка Урок-діалог у системі інтерактивного навчання У сучасній системі освіти відбувається гуманізація навчання, шкільного життя. Сутність цих ідей полягає у створенні комунікативного забезпечення шляхом встановлення контакту з учнями, ведення з ними діалогу, дискусії на засадах інтерактивного навчання. 2. Учитель і його учні мають виступати як рівноправні суб’єкти навчального процесу. Тобто йдеться про визнання рівності вчителя і учнів у їхній людській сутності.


Даний метод навчання створює нове педагогічне середовище в навчальній системі, яке побудоване на засадах демократизму, рівноправних відносин між слухачем та командиром (викладачем). Глибокому засвоєнню знань тими, хто навчається, і сприяє створення таких обставин, в яких обговорення навчального питання, обмін думками, творчий диспут велися б вільно, без емоційного перевантаження як з боку викладача (командира), так і з боку слухачів. Навчально-методичні матеріали необхідно регу-лярно поновлювати відповідно до вимог керівних доку-ментів, накопиченого досвіду з проведення такого виду за-нять, останніх досягнень, педагогіки і психології.


Діалог – це «вербальне втілення процесу згущення думки, внутрішньої мови мовця в. 9. умовах безпосереднього обміну думками із слухачем [2, с. 22]». Головна комунікативна мета діалогу – це прагнення досягти взаєморозуміння і згоди між індивідами, що спілкуються. Однак взаєморозуміння і взаємодія не завжди є характерними ознаками діалогу. Ніколаєва С. Ю. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах / С. Ю. Ніколаєва. - К. : Ленвіт, 1999. – 215 с. 17.


4. У чому полягає сутність навчального діалогу (полілогу )? 5. Назвіть методи викладання курсу „Я і Україна‖,які активізують пізнавальну діяльність. учнів. В.Серіковим визначені особливості методики створення діалогу, що полягає у поетапному. впровадженні діалогічного спілкування та організації дискусій: діагностика готовності до діалогічного спілкування: базових знань, комунікативного.


ПЕДАГОГІКА СПІВРОБІТНИЦТВА - НАВЧАЛЬНИЙ ДІАЛОГ. ВИКЛАДАЧА ЗІ СТУДЕНТАМИ. Шахтарське педагогічне училище. Серед багатьох проблем сучасної школи найважливішою є проблема підготовки громадян нашої держави з високим рівнем знань, на базі яких формується їх свідомість і загальна культура. В умовах модернізації системи освіти Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України визначені нові стратегічні цілі й тенденції оновлення змісту навчання і виховання підростаючого покоління.


Лекція 4. Форми організації навчання у вищій школі. План: 1. Лекції та методика їх проведення. 2. Семінарські та практичні заняття у вищих навчальних закладах. Лекція-бесіда або діалог з аудиторією – найбільш проста форма активного залучення слухачів до навчального процесу. Бесіда як метод навчання відома з часів Сократа; вона передбачає безпосередній контакт викладача з аудиторією. її перевага полягає у тому, що вона дозволяє прикути увагу слухачів до найбільш важливих питань з теми, визначити зміст і темп викладу навчального матеріалу з урахуванням особливостей аудиторії. Проблемні питання – це такі, що вказують на сутність навчальної проблеми, на сферу пошуку невідомого.


Методика викладання у вищій школі. Кривий Ріг – 2010. ББК 74.580.22 УДК 378.147 М 545. Навчальний посібник «Методика викладання у вищій школі» включає необхідний матеріал, що дозволяє отримати чітке уявлення про зміст викладацької праці й основні орієнтири її здійснення. Він призначений для студентів старших курсів (магістрантів), дозволяє ознайомити їх з методичними та педагогічними засадами організації навчального процесу, сутністю науково-дослідної роботи у вищому навчальному закладі. Здатність до внутрішнього діалогу (самостійне мислення) формується в студента тільки при наявності досвіду активної участі в різних формах зовнішнього діалогу, живого мовного спілкування.


Методика навчання української мови в початковій школі : В23 навчально методичний посібник для студентів вищих навчальних. закладів / За наук. ред. М. С. Вашуленка. — К. : Літера ЛТД, 2011. — 364 с. ISBN 978 966 178 015 5. — забезпечення миттєвого зворотного зв’язку; — широкі можливості діалогу в навчальному процесі; — індивідуалізація процесу засвоєння знань; — розширення поля самостійності; — застосування ігрових прийомів; — активізація навчальної діяльності учнів; — посилення мотивації навчальної діяльності. Ефективність використання мультимедійних засобів у навчальному процесі залежить від якості навчальної інформаційної програми, яка повинна відповідати таким умовам


1. Загальна характеристика форм організації навчального процесу у вищій школі. 1.1. Лекції та методика їх проведення. 1.2. Семінарські, практичні та лабораторні заняття у вищій школі і методика їх проведення. 1.3.Методика організації та проведення індивідуальних занять, консультацій. 1.4. Самостійна робота студентів. 2. Навчальна та виробнича практика студентів. 3.Контроль навчальної діяльності студентів: функції, принципи, види та форми. 4.Оцінка і оцінювання у вищій школі, засоби діагностики. Зміст лекції.


Методистами і практиками розробляються перспективні, на наш погляд, напрями для вдосконалення сучасного уроку/заняття літератури: відеофрагменти як структурний компонент уроку літератури (Т. Бабійчук) [14]; методика навчального діалогу та особливості сучасного уроку літератури (О. Гузь); інноваційні технології навчання й . Такий метапідхід є виправданим, бо забезпечує компетентнісну складову уроку/заняття, ураховує полісистемний підхід у вирішенні виявлених протиріч, сприяє синтезуванню різних галузей наук узагалі й літературознавства зокрема на парадигмальному рівні для проникнення в сутність проблеми та збагачення методики навчання літератури як науки.


Навчальна дисципліна “Методика викладання у вищій школі” є нормативною дисципліною для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр”, її засвоєння є підґрунтям для ефективної освітньої діяльності викладача у вищій школі. Методика викладання – це дисципліна, що вивчає оптимальне поєднання загальнодидактичних методів, прийомів і засобів навчання, які застосовуються для організації процесу навчання. Предмет навчальної дисципліни: закономірності викладацької діяльності у вищій школі.


1.Методика викладання української літератури в школі як педагогічно-літературознавча прикладна наукова дисципліна має пропонувати вчителеві парадигми, технології та конкретні моделі викладання української літератури. Її визначення, структура, чинники розвитку, зв’язки з іншими науками в екзистенціальному тлумаченні спрямовуються на реалізацію того індивідуального, неповторного, що містить окрема особистість. Джерельні для свого розвитку науки – педагогіку і літературознавство – методика використовує різнобічно, часто екзистенційно: методист здійснює свій вибір педагогічної парадигми та літерат.


проектування, вирішення професійних завдань; методика застосування. діалогічних форм і методів навчання; програмно-методичне забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів; набули подальшого розвитку: теоретичні положення професійної. навчально-методичні посібники для студентів, змістовно зорієнтовані на . Діалог не зводиться до комунікації суб’єктів, його сутність є значно глибшою: вона полягає в розгляді його як засобу культурного обміну ціннісними смислами суб’єктів освітнього процесу в процесі комунікативної взаємодії. Відтак можна визначити такі рівні діалогу: внутрішній діалог, діалог суб’єктів, діалог культур, діалог сфер професійної діяльності.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

долчет женщены на вертиле

тест бетонщика с ответами

последнее короткое письмо малена край читать онлайн