чому учні початкових класів не вміють будувати звязні висловлювання
чому учні початкових класів не вміють будувати звязні висловлювання
На початковому етапі навчання зв'язних висловлювань переважають ігрові прийоми. Постановку завдань, розповідь-взірець учитель вводить у сюжетну канву гри. Доцільним є створення мовленнєвих ігрових ситуацій, які спонукають дітей до висловлювань. Частину таких ситуацій закладено в системи вправ, що є у підручниках з української мови. Активізується мислительна і мовленнєва діяльність зображенням предмета, який діти описують за аналогічним описом-зразком. Спрямовується їхня увага на виділення характерних ознак його, конструювання речень, необхідних для побудови власних висловлювань.
Уроки розвитку зв’язного мовлення мають дуже велике значення для розумового розвитку дитини. Стаття містить види робіт, які я використовую на різноманітних уроках у початкових класах для розвитку зв ’язного мовлення учнів початкових класів. Я ділюсь досвідом своєї роботи з учнями. Стаття на урок Українська мова скачати.
Розвиток зв’язного мовлення у молодших школярів шляхом використання інноваційних технологій. Автор: вчитель початкових класів Приходько Валентина Миколаївна. Проблема розвитку зв’язного мовлення у молодших школярів є актуальною в будь – який час, тому що мовлення є важливим засобом спілкування, обміну думками й почуттями між людьми, передачі і засвоєння певної інформації .В своїй роботі я показала, як потрібно зацікавити дітей на уроках мови, використовуючи інноваційні технології та досягти певного успіху.
Вироблення в учнів навичок практичного володіння рідною мовою, вміння правильно будувати висловлювання в усній і письмовій формі – основне завдання, яке постає перед школою. Значний інтерес науковців до зазначеної проблеми засвідчує її важливість та актуальність. Виходячи з вище сказаного, метою статті є аналіз сутності зв’язного мовлення на уроках мови в початковій школі. Вивчення методичних джерел засвідчило, що починаючи з дореволюційного періоду з’являються перші наукові дослідження з навчання мови, в яких порушуються питання формування зв’язного мовлення у школі.
Розвиток зв'язного мовлення провідний принцип навчання рідної мови в початкових класах. Він охоплює всі сторони мовленнєвої діяльності учнів. Програмою передбачається набуття учнями елементарних знань про мовлення: усне і писемне, діалогічне і монологічне; про особливості висловлювань, обумовлені їх комунікативними завданнями, ситуацією спілкування. Однак найважливішим завданням є розвиток уміння здійснювати всі види мовленнєвої діяльності, на що й наголошується в програмі середньої загальноосвітньої школи. Робота над правильною вимовою, чіткістю й виразністю усного мовлення, над.
У початкових класах учні не одержують відомості про складне речення, однак мають їх використовувати під час творення власних зв’язних висловлювань, особливо усних. Спостереження за інтонаційними особливостями речень у тексті, розвиток мовного слуху створюють основу для навчання школярів говорити і читати правильно, виразно. Тут наявне змішування речень за функціональним призначенням у мовленні та емоційно-інтонаційними характеристиками. У новій системі навчання речення розглядається в двох аспектах: функціональному (за метою висловлювання) та емоційному (за вираженням особливих почуттів під час вимовлення окремих речень).
Тут основне - навчити дітей мислити й будувати зв'язні висловлювання. На жаль, навчання української мови в початкових класах спрямоване на засвоєння сухої мовної теорії. Правда, автори нових підручників з мови намагаються уникнути цього. Аналізуючи програми з української мови для початкової ланки та учнів 5-6 класів 12-річної освіти, варто наголосити на єдності підходу до структурування матеріалу, об'єднаного у розділи: «Текст» (3, 5 класи) — «Речення» (3, 5 класи), «Слово» (3 клас) — «Лексика» (6 клас), «Частини мови» (3, 4 класи) — «Морфологія» (6 клас). Цей принцип дає уявлення уч.
МЕТА: Узагальнити і систематизувати знання учнів про різні види речень за метою висловлювання; вчити розпізнавати ці речення на слух; закріпити навички правильного інтонування речень, додержання логічного наголосу; розвивати зв'язне мовлення, мислення, пам'ять, увагу, вміння узагальнювати; виховувати почуття доброти і любові до рідної мови.
Ісправнікова Надія В’ячеславівна вчитель початкових класів та української мови і літератури, магістр Комунальний заклад « Луганська спеціалізована школа Ι – ΙΙΙ ст. № 40». Розвиток зв’язного мовлення учнів на уроках української мови в початкових класах. Моя робота присвячена дослідженню і реалізації проблеми розвитку зв’язного мовлення на уроках української мови. Оскільки вивчення української мови молодшими школярами є початковий етап виховання мовної особистості. Особливо це стосується нашого Східного регіону, де в сім’ях розмовляють російською мовою. Однак, батьки, розуміючи значення українс.
Термін зв’язне мовлення вживається у трьох значеннях. Під зв’язним мовленням розуміється процес, діяльність мовця, слухача, послідовний виклад або сприймання думок, знань однією особою. Зв’язним мовленням називають також продукт цієї діяльності – текст – висловлювання, характерними ознаками якого є смислова та структурна єдність. 3 метою підвищення ефективності формування в учнів початкових класів умінь будувати зв’язні висловлювання доцільно зосереджувати їхню увагу не лише на внутрішні функції частин мови. їх синтаксичній ролі в реченні (як це передбачено чинною програмою), а й на здатності частин мови виконувати ще й зовнішню функцію – служити засобами зв’язку в тексті.
Ві такі ознаки: змістовність, логічність, точність, лексичне багатство, виразність, чистота, правильність. Саме вони покладені в основу визначення завдань з розвитку монологічного мовлення молодших школярів. Щоб забезпечити змістовність учнівських висловлювань, необхідно пропонувати учням говорити лише про те, що вони добре знають, інакше їхнє мовлення буде бідним, нечітким і, зрештою, незрозумілим. Зміст для бесід, розповідей, описів дають книги, картини, екскурсії, спостереження, власні роздуми, переживання, тобто життя, яке оточує дитину.
Урок розвитку зв’язного мовлення з української мови в 1 класі на заявлену тему. Мета - закріпити навички написання вивчених букв, слів, речень і навчати учнів робити зв’язні висловлювання за малюнками; розвивати уміння передавати свої спостереження. Автор: Філоненко Лідія Павлівна Посада: учитель початкових класів. Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК». Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.
Розвиток зв’язного мовлення учнів початкових класів передбачає роботу у двох напрямах: удосконалення і розвиток діалогічного мовлення та формування вмінь будувати монологічні зв’язні висловлювання. У процесі формування діалогічного мовлення велика увага приділяється засвоєнню школярами формул мовленнєвого етикету — ввічливих слів, які вживаються під час вітання, прощання, прохання тощо. Учні початкової школи повинні запам'ятати найуживаніші формули етикету, знати, за яких обставин кожна з них уживається, а також правильно і доречно використовувати їх у власному мовленні.
Кожна письмова робота, виконана учнем/ученицею початкових класів в зошитах (у т. ч. в зошитах з друкованою основою, за наявності), перевіряється до наступного уроку. зміст і головну думку; у тексті наявні зачин, основна частина і кінцівка;проте учень не висловлює своєї думки з приводу сказаного; текст бідний на виражальні засоби мови; трапляються невиправдані повтори тих самих слів; мають місце мовні помилки 8 Учень/учениця самостійно будує достатньо повне зв’язне висловлювання, в цілому ґрунтовно висвітлює тему і головну думку; проте не висловлює свого ставлення до того, про.
Учні з високимступенем сформованих умінь вміють: · безпомилково вимовляти всі звуки під час усного мовлення . · вміють правильно будувати речення за схемою, доповнювати речення порівняннями, утворювати нові речення за даною темою і без неї відповідно до синтаксичних конструкцій, працювати з деформованими реченнями. Учні з середнім ступенем сформованості мовленнєвих умінь в основному володіють вищезазначеними вміннями та навичками. Уміння будувати висловлювання визначалось за такими критеріями: · інформаційно-змістові вміння (уміння орієнтуватися в умовах спілкування, уміння визначати тему і основну думку висловлювання, уміння добирати заголовок)
Вчителю початкових класів О. Я. САВЧЕНКО. Методика читання у початкових класах. Посібник для вчителя Рекомендовано Міністерством освіти і науки. України. Важливо усвідомити, що у початковій школі формується не просто учень, який вміє читати і писати, а мовна особистість, з достатніми комунікативними можливостями, мотивацією до самостійного читання. Ця якість увінчує зусилля вдумливих учителів, батьків, бібліотекарів, які мотивують дітей до спілкування з найкращими дитячими книгами.
Необхідність навчати дітей зв’язно висловлювати свої думки вик-ликала до життя термін "зв’язне мовлення", який закріпивсь у методиці викладання мов у початкових класах (С.І. Дорошенко, М.С. Вашуленко, О.І. Мельничайко). Під цим терміном учені розуміють монологічне мов-лення, точніше – процес, діяльність мовця, послідовний усний чи пись-мовий виклад думок, знань.
У 3 класі на всіх уроках розвитку зв’язного мовлення в учнів формуються вміння будувати письмові висловлювання. А саме: перекази текстів, розповіді, описи, міркування з використанням певних допоміжних матеріалів – запитань, опорних слів, даного початку, плану тощо. Учні початкових класів мають оволодіти цими уміннями і безпомилково писати слова за фонетичним принципом. Крім того, вони мають засвоїти і самостійно користуватись у процесі письма тими правилами правопису, алгоритм застосування яких є простим (1-2 кроки у міркуванні, наприклад, уживання знака м’якшення в кінці слова, прописної літери у власних назвах; написання не з дієсловом тощо).
Документ из архива "Розвиток зв’язного мовлення учнів початкових класів на уроках української мови", который расположен в категории "курсовые работы". Всё это находится в предмете "педагогика" из раздела "Студенческие работы", которые можно найти в файловом архиве Студент. Не смотря на прямую связь этого архива с Студент, его также можно найти и в других разделах. Архив можно найти в разделе "курсовые/домашние работы", в предмете "педагогика" в общих файлах. Онлайн просмотр документа "113989". За допомогою деяких вправ учні початкової школи вчаться будувати діалоги таких типів: діалог – розпитування, діалог – домовленість, діалог – обмін думками, діалог – обговорення.
Коментарі
Дописати коментар